Complaint Letter Against Irregular Service of Train

Irregular Service of Train

Date: 30/05/2022
To
The Chief Controller
Bangladesh Railway Department
Kamalapur, Dhaka

Subject: Complaint against irregular service of train.

Sir,

I respectfully beg to state that the services of Teesta Express on the Dhaka-Chittagong route have been delayed recently. The train does not arrive or depart on time. The train is used by thousands of passengers including office workers, doctors, nurses, students, patients, etc. Passengers cannot reach their destination on time for the train. Office workers are late, students miss important classes, job seekers miss interviews and patients suffer a lot.

So, I pray that you please take the necessary steps to resolve this issue and oblige thereby.

Sincerely yours,
Somraz Chakma

ট্রেনের অনিয়মিত সেবার বিরুদ্ধে অভিযোগপত্র

তারিখ: ৩০/০৫/২০২২
প্রতি
প্রধান নিয়ন্ত্রক
বাংলাদেশ রেলওয়ে বিভাগ
কমলাপুর, ঢাকা

বিষয়: ট্রেনের অনিয়মিত সেবার বিরুদ্ধে অভিযোগ

স্যার,

আমি শ্রদ্ধার সাথে জানাতে চাই যে ঢাকা-চট্টগ্রাম রুটে তিস্তা এক্সপ্রেসের সেবা সম্প্রতি বিলম্বিত হয়েছে। ট্রেন সময়মতো আসে না বা ছাড়ে না। ট্রেনটি অফিস কর্মী, ডাক্তার, নার্স, ছাত্র, রোগীসহ হাজার হাজার যাত্রীরা ব্যবহার করেন। যাত্রীরা ট্রেনের জন্য সময়মতো তাদের গন্তব্যে পৌঁছাতে পারে না। অফিসের কর্মীদের দেরি হয়, শিক্ষার্থীরা গুরুত্বপূর্ণ ক্লাস মিস করে, চাকরিপ্রার্থীরা ইন্টারভিউ মিস করে এবং রোগীরা অনেক দুর্ভোগ পোহান।

তাই আমি প্রার্থনা করি যে আপনি অনুগ্রহ করে এই সমস্যাটি সমাধানের জন্য প্রয়োজনীয় পদক্ষেপ নিয়ে বাধিত করবেন।

আন্তরিক আপনার,
সম্রাজ চাকমা